Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Technologie / Drukarnia Read Me wzbogaca dział prepress o nowy system CtP

Drukarnia Read Me wzbogaca dział prepress o nowy system CtP

Małgorzata Tokarek (Read Me) i Stefan Piotrowski (Agfa Offset)
Fot. Read Me

W ostatnim czasie drukarnia Read Me w Łodzi zmodernizowała swoją przygotowalnię cyfrową, inwestując w nowy system CtP firmy Agfa Offset. W jego skład wchodzą: pełnoformatowa naświetlarka Avalon N8-90 XT oraz pierwsze w Polsce rozwiązanie Expert Loader, umożliwiające automatyczne podawanie płyt z kasety, jak też z wózka paletowego. Całością steruje system workflow Apogee w najnowszej, rozbudowanej wersji – 12.2, od ubiegłego roku użytkowany przez firmę w rozbudowanym modelu subskrypcyjnym.

Drukarnia, wraz z jej macierzystą Oficyną Wydawniczą Read Me, jest użytkownikiem rozwiązań Agfa Offset od 2014 r. – poza wyżej wymienionymi, firma od kilku lat posiada proekologiczną wywoływarkę Arkana (w której znajdują zastosowanie termoczułe płyty Energy Elite Eco), a także programy WebApproval (umożliwiający zdalny akcept prac i usprawniający komunikację z klientami) oraz PressTune – pozwalający na standaryzację parametrów drukowania i optymalizację kosztów związanych z tym procesem.

Historia Read Me sięga 1991 r., kiedy to Włodzimierz Bińczyk, Janusz Fajfer i Tomasz Zajbt powołali do życia wydawnictwo książkowe, które w niedługim czasie zaczęło specjalizować się w raczkującej wówczas literaturze komputerowej. Firma usługi poligraficzne zlecała początkowo na zewnątrz, w końcu w 1994 r. uruchomiła własną drukarnię. Początki były skromne – w wynajmowanych pomieszczeniach pracowała używana maszyna offsetowa, którą w 2002 r. zastąpiła pierwsza maszyna 4-kolorowa w formacie B1. Drukarnia działała na własne potrzeby, ale stopniowo obsługiwała coraz większe grono wydawców dziełowych. Siedzibą Oficyny Wydawniczej do dziś pozostaje Warszawa, jednak działalność poligraficzną firma prowadzi w Łodzi i obecnie jest jedną z największych drukarń dziełowych w tym regionie.

Współpraca drukarni Read Me z firmą Agfa Offset sięga 2014 r., gdy pojawił się tu pierwszy system CtP tego producenta – Avalon N8, sterowany systemem workflow Apogee. Zastąpił on wówczas rozwiązanie innego dostawcy, a w 2018 został uzupełniony o rozwiązania oferowane przez Agfę w ramach pakietu ECO3: proekologiczną wywoływarkę Arkana (wraz z płytami Energy Elite Eco) oraz oprogramowanie PressTune i WebApproval. Rok 2021 przyniósł tu kolejny etap modernizacji cyfrowej przygotowalni: wysłużoną naświetlarkę Avalon N8 zastąpiono dwukrotnie szybszym modelem Avalon N8-90 XT, wyposażonym w pierwsze w Polsce rozwiązanie Expert Loader z podawaniem kasetowo-paletowym.

„Inwestycja w CtP to swego rodzaju preludium do zakupu nowej, 8-kolorowej maszyny offsetowej, która rozpocznie u nas pracę w tym roku – mówi Włodzimierz Bińczyk. – W procesie wyboru dostawcy kierowaliśmy się konkurencyjnością oferty, jakością urządzeń, oprogramowania i serwisu. Istotna była tu także dotychczasowa satysfakcjonująca współpraca”.

Nowa naświetlarka znacząco zwiększyła wydajność działu prepress w Drukarni Read Me i zautomatyzowała jego pracę. Jak podkreśla Małgorzata Tokarek – technolog prepress, dzięki rozwiązaniu Expert Loader proces podawania i odbierania form drukowych przebiega o wiele szybciej. Stefan Piotrowski, Newspaper & International Accounts Manager polskim oddziale Agfa Offset dodaje: „Zastosowane w rozwiązaniu Expert Loader – pierwszym w naszym kraju – podawanie kasetowo-paletowe znacząco zwiększa wydajność i automatyzuje cały proces prepress, a w efekcie wpływa na oszczędności czasowe. Paleta mieści maksymalnie 1200 płyt, zaś do kasety można załadować jednorazowo 100 płyt. W obu przypadkach mówimy rzecz jasna o formacie B1”.

Drukarnia Read Me od ubiegłego roku korzysta z modelu subskrypcyjnego Apogee. Z uwagi na rosnącą liczbę klientów zewnętrznych, także zagranicznych, jakiś czas temu wdrożyła także moduł WebApproval, który pomaga w zdalnej komunikacji ze zleceniodawcami w obszarze wprowadzania poprawek czy akceptowania prac. Jak dodaje Małgorzata Tokarek, w kontekście procesu drukowania istotnym jest moduł PressTune, jaki również pojawił się tu już kilka lat temu: „Dzięki niemu mamy na bieżąco informacje z maszyny, przekazywane zwrotnie do działu prepress – mówi. – Jest to również bardzo pomocne narzędzie dla naszych opiekunów serwisowych z Agfa Offset, którzy mają bezpośredni wgląd we wszystkie parametry produkcyjne”.

Drukarnia Read Me podejmuje liczne wysiłki mające na celu ochronę środowiska. Należą do nich inwestycje sprzętowe, wpływające na redukcję generowanych odpadów i zużywanych zasobów, czego przykładem jest wdrożenie proekologicznej wywoływarki Arkana wraz z płytami Energy Elite Eco.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Firma EFI uruchomiła nową usługę, która ułatwia dostawcom usług poligraficznych uzyskanie certyfikatu zgodności Ghent PDF Output Suite 5.0. Wykorzystuje on sprawdzony zestaw testów PDF opracowany przez Ghent WorkGroup (międzynarodową organizację użytkowników i stowarzyszeń zajmujących się sztuką graficzną) i jest przeznaczony dla cyfrowych maszyn drukarskich wykorzystujących serwery druku EFI Fiery Digital Front End (DFE).

Stowarzyszenie FESPA zachęca do wzięcia udziału w trzeciej międzynarodowej ankiecie, której celem jest dostarczenie branży aktualnych informacji na temat trendów panujących w branży oraz rozpoznanie rzeczywistych wyzwań i możliwości, przed którymi stoją drukarze i twórcy oznakowani w czasie po pandemii. Wyniki FESPA Print Census 2023 umożliwią organizacji lepsze wspieranie swoich członków w podejmowaniu świadomych decyzji i długoterminowym rozwoju.

Wraz z końcem czerwca wielu z Państwa rozpoczęło już urlop – niezależnie od stylu planowanego wypoczynku i kierunku podróży życzymy wszystkim udanych wakacji! Tych zaś z Państwa, którzy najbliższy czas spędzą jeszcze za biurkiem, zachęcamy do zapoznania się z planowaną zawartością letniego wydania „Świata DRUKU”, nad którym już pracujemy.
Tradycyjnie w numerze lipcowo-sierpniowym powrócimy do tematyki druku mało- i wielkoformatowego, druku na żądanie, druku na tekstyliach, upominków reklamowych. Coś dla siebie powinni znaleźć także miłośnicy sitodruku, druku sublimacyjnego i tampondruku. Planujemy też poruszyć tematykę prepressu, zarządzania barwą oraz systemów POS.
Publikacja dostępna będzie w dodatkowej bezpłatnej dystrybucji na naszym stoisku na wrześniowych targach reklamy i druku Festiwal Marketingu (Warszawa, 14–15.09 br.), będzie też obecna na poznańskich targach DREMA (13–16.09.2022 r.). Z tym wydaniem wyruszymy także dalej – do Warszawy, na XVI Konferencję z cyklu „Akademia Zarządzania Barwą”, która odbędzie się 26 października br., i na którą już teraz zapraszamy wszystkich miłośników Color Managementu.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.